Afslanktips voor het gezin

afvallen met gezin

Heb je kinderen en speel je graag met ze, maar lukt dit soms niet door je overgewicht? Dan baal je echt, want kinderen zijn zo snel groot, dan ben je die kostbare tijd die nooit meer terugkomt kwijt. Beau4kids helpt mensen met overgewicht met gezond afvallen om weer tijd door te kunnen brengen met hun gezin.

Weer samen zwemmen of naar het strand zonder schaamtegevoelens, wat is er nu mooier dan dat? Hoe ga je dat bereiken? Juist, door op zoek te gaan naar een oplossing, snel afvallen als het even kan! Afvallen is nog niet zo makkelijk en hangt samen met je levensstijl en voedingspatroon. Vast heb je op televisie wel allerlei reclames gezien, waarbij een simpel afslankpilletje of apparaat al je problemen kan oplossen. Zo simpel gaat het echter bijna nooit.

Afslanken met een heel gezin erbij is nog niet zo gemakkelijk. Overdag gaat het nog wel, maar het avondeten is voor veel mensen met een gezin een probleem. Hoe ga je dat aanpakken? Ga je apart koken of eet je samen met je gezin? Andere leden van het gezin zullen waarschijnlijk schrikken als ze het idee hebben dat ze alleen nog gezond mogen eten, krijgen ze alleen nog maar rauwkost?

Hieronder 6 crash dieet tips, geïnspireerd door de website crashdieetinfo.nl om het gezond en leuk te houden!

Tip 1 Vertel je gezin dat je gezond gaat koken

Zeg tegen je gezin dat je gezond gaat eten, vertel niet dat je aan het afvallen bent. Op kinderen kan dit een verkeerde uitwerking hebben. Jij als ouder wilt afvallen, je kinderen zouden het idee kunnen krijgen dat zij te dik zijn. Ook op televisie krijgen ze vaak te maken met dunne mensen en modellen, waardoor ze een onrealistisch beeld van de werkelijkheid kunnen krijgen. Wil je dus dat je gezin ook mee afvalt? Probeer dit dan voor elkaar te krijgen door gewoon gezond te koken.

Tip 2 Vervang “slechte producten” door magere varianten

Als je bewust boodschappen doet kan dit veel voordeel voor het gewicht opleveren. De andere leden van het gezin hoeven dit niet eens door te hebben. Zo kun je bijvoorbeeld magere yoghurt kopen, magere vleeswaren, zoals gerookte kipfilet, 30+ kaas, volkoren pasta en zilvervliesrijst. Vervang volvette mayonaise door fritessaus of ketchup. Zo kun je met kleine stapjes al veel bereiken.

Tip 3 Kook eens wat anders

Niemand wil elke dag bloemkool, je gezin ook niet. Varieer dus lekker, en serveer elke dag wat anders. Vooral met stamppotten en ovenschotels kun je goed variëren. Koop een leuk kookboek met gezonde recepten, zo wordt koken weer leuk!

Tip 4 Maak kleinere porties

Jij zelf houdt je wel aan de voorgeschreven hoeveelheden eten, maar je gezin hoeft dat niet te doen. Zij eten sowieso al gezonder, maar wel iets meer dan jijzelf doet. Ook kun je zelf iets meer groenten en rauwkost pakken, terwijl de anderen maar aardappelen en rijst eten.

Tip 5 Schep in de keuken op

Schep de borden al vol in de keuken. Laat de pannen in de keuken. Zo voorkom je dat je toch nog even de pan leeg eet, of een extra keer opschept. Gooi wat over is weg. Anderen zeggen bewaar het en vries het in, maar het blijkt vaak dat je het dan toch op een verkeerd tijdstip op eet. Als blijkt dat je vaak teveel maakt, kun je misschien minder eten klaarmaken.

Tip 6 Kies voor gezonde tussendoortjes

Pak niet altijd koekjes bij de thee, kies ook eens voor een schaaltje fruit of een plak ontbijtkoek. Varieer net als bij het avondeten met de tussendoortjes en hou het afwisselend. Verzin een gezonde verrassing voor de kinderen als ze uit school komen. Maak de ene dag een schaaltje fruit met aardbeien en appel en de andere dan met peer en mandarijn, zelfs hier kan je mee variëren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>